Зовнішньоекономічна діяльність - Рум'янцев А.П. - Розділ III. Маркетинг у ЗЕД

I. Зміст, мета та особливості здійснення міжнародного маркетингу в ЗЕД.

II. Кон'юнктура світового ринку.

III. Конкурентоспроможність товару на світовому ринку.

IV. Стратегія маркетингу в ЗЕД.

І. Зміст, мета та особливості здійснення міжнародного маркетингу в ЗЕД

Нормативно-правове забезпечення ЗЕД є реальною основою для її практичного здійснення. Поряд з цим важливе місце, передумовою реалізації ЗЕД є проведення маркетингових досліджень у міжнародній сфері.

У зв'язку з цим розглянемо зміст маркетингу у ЗЕД, який у світовій практиці має також назву міжнародний маркетинг.

Міжнародний маркетинг - це маркетинг товарів і послуг за межами країн, де знаходяться суб'єкти ЗЕД.

Крім цього є ще інші визначення міжнародного маркетингу.

Міжнародний маркетинг - це діяльність суб'єктів ЗЕД, що спрямована на вивчення ринку, вплив на споживчий попит з метою задоволення взаємних потреб шляхом обміну, розширення збуту товарів, що виробляються ними.

Міжнародний маркетинг можна визначити як теорію прийняття управлінських рішень на основі аналізу факторів міжнародного ринкового середовища.

Основні фактори, які стимулюють розвиток міжнародного маркетингу:

1. Послаблення маркетингових можливостей на внутрішньому ринку.

2. Зниження попиту на товари суб'єктів ЗЕД на внутрішньому ринку.

3. Зниження темпів економічного зростання в країнах місцезнаходження суб'єктів ЗЕД.

4. Зростання податків на ЗЕД, що здійснюються фізичними і юридичними особами.

5. Проведення антипідприємницької політики урядами в країнах місцезнаходження суб'єктів ЗЕД.

6. Державне стимулювання суб'єктів ЗЕД, які здійснюють міжнародну господарську діяльність.

7. Зростання можливостей для ефективної роботи суб'єктів ЗЕД на зовнішніх ринках.

8. Підвищення рівня привабливості зовнішніх ринків для суб' єктів ЗЕД. Принципи здійснення міжнародного маркетингу.

1. Постановка суб'єктами маркетингових завдань в сфері ЗЕД.

2. Вибір суб'єктами ЗЕД цільових зовнішніх ринків.

3. Визначення суб'єктами маркетингового асортименту товарів, призначених для реалізації на конкретних зовнішніх ринках.

4. Формування суб'єктами ЗЕД системи маркетингових досліджень, які будуть застосовуватись на зовнішньому ринку.

5. Систематичне проведення суб'єктами ЗЕД маркетингового контролю за рухом товарів і послуг на зовнішніх ринках.

Вказані принципи маркетингової діяльності широко використовуються у міжнародному співробітництві суб'єктів господарської діяльності. Основними умовами здійснення міжнародного маркетингу є:

1. Стан світового ринку, його об'єктивні характеристики.

2. Політичне, правове, економічне, соціально-культурне середовище ЗЕД.

3. Кон'юнктура певного товарного ринку.

При здійсненні маркетингових досліджень у сфері ЗЕД повинні прийматись такі попередні рішення:

1. Суб'єктами ЗЕД приймається рішення про всебічне вивчення середовища функціонування міжнародного маркетингу, в конкретних країнах, регіонах, інтеграційних об'єднаннях.

2. Суб'єктами ЗЕД приймається рішення про доцільність виходу на світовий ринок.

3. Суб'єкти ЗЕД повинні прийняти рішення про те, на які конкретні світові ринки треба виходити.

4. Приймаються рішення суб'єктами ЗЕД про методи виходу на конкретний світовий ринок.

5. Важливим рішенням суб'єктів ЗЕД є визначення структури маркетингових дій на зовнішньому ринку.

6. Суб'єкти ЗЕД мають прийняти рішення про створення і структуру служб, відділів міжнародного маркетингу.

Спираючись на ці рішення суб'єкти ЗЕД, насамперед, проводять маркетингові дослідження по таким напрямам:

1. Досліджуються основні характеристики сучасного світового ринку, його динаміка, тенденції розвитку та пріоритети.

2. Визначаються та досліджуються особливості ЗЕД суб'єктів, специфічні риси їхньої поведінки і мотивації при проведенні маркетингової діяльності.

3. Аналізується характеристика основних параметрів середовища міжнародного маркетингу, зокрема конкурентної ситуації на обраному світовому ринку.

4. Здійснюються заходи по розробці стратегії виходу та діяльності суб'єкта ЗЕД на потенційному зарубіжному ринку.

5. Визначаються проблеми та досліджується специфіка технології маркетингової діяльності на зовнішніх ринках.

І. Зміст, мета та особливості здійснення міжнародного маркетингу в ЗЕД
II. Кон'юнктура світового ринку
III. Конкурентоспроможність товару на світовому ринку
IV. Стратегія маркетингу в ЗЕД
Розділ IV. Пошук та оцінка іноземних партнерів
І. Сутність та види фірм
II. Показники ефективності діяльності фірми
III. Методи пошуку потенційних партнерів
Розділ V. Міжнародні господарські контракти
І. Економічний зміст МГК
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru