Логістика - Банько В.Г. - 10.2. Технологія приймання товарів на складах туристського комплексу

Товари на склади поступають, в основному, в залізничних вагонах. Від постачальників, які розташовані на відстані до 200 км, товари, як правило, поступають автомобільним транспортом.

Приймання вантажу на залізничній станції здійснюється експедитором, якому видається доручення на його одержання.

Технологія приймання товарів на залізничній станції починається з контрольно-облікової операції, яка включає розкредитування документів чи так званого викупу вантажу. Розкредитування включає розрахунок за доставку вантажу, одержання від касира товарної станції супроводжувальних документів. Основним документом, що супроводжує вантаж, може бути накладна, рахунок-фактура, товаротранспортна накладна.

У них вказуються найменування товару, сорт, артикул, зріст, фасон, повнота, кількість місць і товарних одиниць, роздрібна ціна, вартість тари, сума по кожній позиції, маса брутто, маса нетто, загальна сума. В документи вносять відповідні дані відносно вантажу, заявлених одержувачем вантажу претензій, умов видачі та відвантаження вантажу, часу оформлення видачі вантажу.

Час оформлення видачі вантажу завіряється календарним штампом на накладній. Слід розрізняти дату оформлення видачі вантажу і дату фактичної видачі вантажу, яка є датою вивозу вантажу з вантажного двору станції або подачі вагона для розвантаження.

Контрольно-облікова операція включав також у свій блок такі операції, як огляд цілісності і відтиск пломб, ретельний огляд транспорту (вагона, автомашини), перевірка супроводжувальних документів. Ця операція здійснюється і тоді, коли вагони або автомобілі поступають на склад. На складі цю операцію виконує завідуючий складом або будь-яка матеріально відповідальна особа (замісник завідуючого складом, комірник).

Наступна логістична операція пов'язана з прийняттям товарів — підготовча. Вона включає такий блок операцій:

• визначення місця для товару;

• визначення місця розвантаження;

• визначення необхідної кількості засобів механізації і робітників для розвантаження товарів;

• відмикання дверей вагона.

Приймання товарів оформлюється накладенням на супроводжувальний документ штампу з вказівкою дати, номера штампу, кількості і суми прийнятого, підписом матеріально відповідальної особи, яка приймала товар (інколи накладення штампу замінюється складанням приходної накладної). Ставлячи підпис, у документі про прийняття товару без відкриття тари приймаюча особа повинна зробити допис, що товар прийнятий без відкриття тари і перевірки змісту.

При виявленні невідповідності кількості тарних одиниць, кількісна прийомна зупиняється і викликається представник постачальника. При цьому товар не можна змішувати з аналогічним товаром, який є на складі. До прибуття постачальника необхідно забезпечити зберігання товарів.

Представник місцевого постачальника (виробник) зобов'язаний прибути наступного дня, не місцевого — не пізніше 3 днів з моменту отримання виклику, якщо інший строк не встановлений договором (по швидкопсувних товарах — на протязі 4-х годин).

При неявці представника-постачальника за викликом отримувача, а також у випадках, коли виклик представника не є обов'язковим, запрошується представник незацікавленої організації або представник громадськості. Ним може бути депутат.

Акт повинен підписуватись усіма особами, які брали участь у прийманні товарів за кількістю. У випадку, коли особа, яка брала участь у прийманні товару, не згідна зі змістом акту, то підписує його, вказуючи свої зауваження. Акт прийому затверджується керівником підприємства не пізніше наступного дня після його оформлення.

Кінцеве приймання товару за кількістю здійснюється в такий строк:

• швидкопсувні товари — не пізніше 24 годин;

• інші товари (як продовольчі, так і непродовольчі) не пізніше 10 днів;

• для районів Далекої Півночі — відповідно 48 годин, продовольчі товари — 40 днів, непродовольчі товари — 60 днів. Приймання товару за якістю здійснюється в такий строк:

• при місцевому постачанні — швидкопсувні товари — 24 години; всі інші товари (продовольчі та непродовольчі) — не пізніше 10 днів;

• при немісцевому постачанні відповідно 24 години та 20 днів;

• для районів Далекої Півночі — швидкопсувні товари — 48 годин, продовольчі — 40 днів, непродовольчі — 60 днів.

У цей строк матеріально відповідальна особа повинна відкрити тару та перевірити вміст.

При встановленні невідповідності якості товару приймання припиняється і викликається представник постачальника (виробника), а при його неявці запрошується представник незацікавленої організації.

Приймання імпортних товарів здійснюється з представником Бюро товарних експертиз торговельної палати.

Якість товарів, які прибули, встановлюється:

* шляхом зовнішнього огляду та перевіркою розмірів окремих одиниць;

* лабораторним аналізом відібраних зразків.

Зовнішньому огляду може підлягати або вся партія товару, або тільки її частина у вигляді зразків чи проб.

Завдяки зовнішньому огляду встановлюється, наприклад, правильність:

* форми та розміри одиниці товару;

* відповідність кольору;

* наявність і ступінь пошкоджень, видимих неозброєним оком. Лабораторні досліди проводять:

1. Коли зовнішній огляд викликає сумніви щодо якості товару, який приймається.

2. Коли постачальник не згоден із висновком покупця про якість товару.

Результати приймання товару, якість яких не відповідала вимогам, оформляється Актом, що служить основою для пред'явлення претензій постачальникам.

10.3. Технологія розміщення, укладки та зберігання товарів на складі
10.4. Логістичні операції і варіанти відпуску товарів зі складу туристського комплексу
10.5. Проблеми удосконалення логістичних процесів на товарних складах туристського комплексу
10.6. Управління логістичними процесами на складах туристського комплексу (На матеріалах складу ресторану "Спорт" м. Києва)
10.6.1. Тактика і стратегія маркетингу та його вплив на вдосконалення технології товароруху
10.6.2. Вітчизняний та закордонний передовий досвід по вдосконаленню технології товароруху на складах
10.6.3. Дослідження існуючої технології товароруху на складі ресторану "Спорт" та її недоліки
10.6.3.1. Існуюча технологія товароруху та її недоліки
10.6.3.2. Вибір і обґрунтування методики визначення раціональних логістичних варіантів
10.6.3.3. Дослідження технології руху продовольчих товарів на складі ресторану "Спорт" на підставі розробки логістичних карт
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru