Маркетинг підприємства - Балабанова Л.В. - Глосарій

Багатоканальні маркетингові системи (БМС) - утворюються, якщо один і той самий товар одного виробника необхідно просувати за декількома каналами; ця система використовується в тих випадках, коли виникає необхідність обслуговувати різних замовників через різні канали.

Вертикальна маркетингова система (ВМС) - це інтегрована система, у межах якої підприємства різних рівнів - виробники, оптові і роздрібні торговці - спільно здійснюють розподіл товарів.

Вертикальна маркетингова система керована (контрольована) - це система, що інтегрує функції розподілу на основі впливу лідера каналу розподілу завдяки його розмірам і силі, а не на основі власності або контрактних відносин.

Вертикальна маркетингова система корпоративна - система, що належить одному підприємству. Застосовується, коли виробництво і продаж зосереджені в одного власника.

Вертикальні маркетингові системи контрактні (договірні) - утворюються на основі договірних відносин між підприємствами, коли права й обов'язки членів каналу визначаються юридично оформленими договорами.

Гіпермаркети - це традиційні продовольчі гігантські магазини, що мають у наявності як продукти харчування, так і різноманітні непродовольчі товари за низькими цінами.

Горизонтальні маркетингові системи (ГМС) - утворюються в тому випадку, коли кілька підприємств, що розміщуються на одному рівні каналу (виробники, або оптовики, або роздрібні торговці) приймають рішення про співробітництво.

Дисконтні магазини і магазини масових товарів - це традиційні непродовольчі роздрібні підприємства з обмеженим колом послуг і різноманітним товарним асортиментом за низькими цінами.

Добровільні мережі, організовані оптовиком - контрактна вертикальна маркетингова система, яка являє собою групи незалежних роздрібних магазинів, сформовані оптовим підприємством з метою домогтися економії при закупівлі великих партій товарів.

Довгострокове партнерство - варіант роботи виробника з дистриб'юторами: виробник чітко визначає, чого саме він хоче від дистриб'юторів (яке охоплення ринку, устаткування, розвиток системи маркетингу і надання маркетингової інформації, рівень наданих послуг і технічного обслуговування); він прагне до згоди з ними стосовно цих правил і може пов'язати розміри винагороди з тим, наскільки точно дотримуються їх дистриб'ютори.

Довжина каналу розподілу - визначається числом проміжних рівнів.

Зручні магазини - це традиційні продовольчі прилеглі магазини з подовженим робочим днем.

Канал розподілу - це сукупність юридичних або фізичних осіб, що приймають на себе або беруть участь у передачі іншим права власності на товар або послугу на їхньому шляху від виробника до споживача.

Канал розподілу дворівневий - непрямий канал, що включає два проміжних рівні: рівень оптовиків і рівень роздрібних торговців.

Канал розподілу нульовий (прямий маркетинг, спрямований на споживачів - direct-marketing channel) - канал розподілу товарів, у якому немає проміжних ланок або рівнів, і який складається тільки з підприємства-продавця та кінцевого споживача; при цьому застосовують чотири торговельні методи: продаж удома, через належні виробнику фірмові магазини, за телефоном і каталогами.

Канал розподілу однорівневий - непрямий канал, що містить усього один проміжний рівень - роздрібних торговців.

Канал розподілу трирівневий - непрямий канал, що складається з трьох проміжних рівнів - наприклад, між оптовиками і роздрібними підприємствами перебувають дрібні оптовики.

Канали розподілу непрямі - переміщення товарів і послуг до незалежного учасника (посередника), а потім - до споживача.

Канали розподілу прямі - переміщення товарів і послуг від виробника до споживача без посередників.

Клуби-склади - це новий тип роздрібних торговельних підприємств, які торгують обмеженим асортиментом марочних товарів великими партіями за найнижчими цінами, одержуючи економію за рахунок низького рівня витрат, розташування на окраїнах міста і наявності складських приміщень.

Конфлікт у системі розподілу багатоканальний - конфлікт, у якому беруть участь кілька окремих каналів, створених для обслуговування ринку.

Конфлікт у системі розподілу вертикальний - конфлікт між різними рівнями одного каналу розподілу.

Конфлікт у системі розподілу горизонтальний - конфлікт, що виникає між підприємствами, що перебувають на одному рівні каналу розподілу.

Концепція інтегрованого управління маркетинговою логістикою - передбачає забезпечення співробітництва як між різними учасниками каналу розподілу, так і між структурними підрозділами підприємства.

Концепція кругообігу роздрібної торгівлі - полягає в тому, що нові види роздрібних торговців починають свою діяльність з торговельних операцій нижнього рівня, що характеризуються низьким прибутком і низькою ціною, а згодом здійснюють торговельні операції з вищими цінами і великим набором послуг, стаючи фактично традиційними роздрібними торговцями.

Кооперативи, організовані роздрібними підприємствами - контрактна вертикальна маркетингова система, яка являє собою групи незалежних магазинів, що спільно створюють оптову закупівельну ланку; магазини здійснюють закупівлі через цей кооператив і співпрацюють у сфері реклами і встановлення цін.

Кооперування з посередниками - варіант роботи виробника з дистриб'юторами: для досягнення кооперування виробники застосовують могутні стимули, такі як забезпечення більшої норми прибутку, укладання угод на спеціальних умовах, премії, проведення рекламних кампаній, надання приміщень для презентацій, змагання зі збуту.

Магазини- демонстраційні зали, що торгують за каталогами - це новий тип роздрібних торговельних підприємств, які пропонують широкий асортимент дорогих марочних товарів за зниженими цінами; мають низькі витрати і отримують прибуток за рахунок масових закупівель за низькими цінами; товари, виставлені на продаж, перераховані в каталогах, розташованих на прилавках магазину; покупці заповнюють формуляр-замовлення на товар і передають його торговельному працівнику, що оформляє угоду.

Маркетингова логістика - це діяльність з управління матеріальними та інформаційними потоками при їхньому переміщенні від виробників до споживачів, орієнтована на запити споживачів.

Мерчандайзинг - це планування і здійснення діяльності з активізації продажу і створення зручностей для покупців; комплекс заходів і засобів мерчандайзингу спрямований на забезпечення оптимальної експлуатації торговельної площі і високої рентабельності.

Оптова діяльність виробників - це форма організації оптової діяльності, яка передбачає, що виробники самі виконують усі оптові функції.

Оптова діяльність комерційна - це форма організації оптової діяльності, яка передбачає, що незалежні оптовики одержують право власності на продукцію для наступного перепродажу і можуть надавати або повну сукупність послуг, або обмежене обслуговування.

Оптова діяльність через незалежних посередників - це форма організації оптової діяльності через агентів, брокерів та інших оптових торговців, що виконують різні оптові функції, однак не беруть на себе право власності на товари і працюють за комісійну винагороду або плату за їхні послуги.

Оптова торгівля - це всі види діяльності, пов'язані з продажем товарів і послуг тим, хто перепродає їх або використовує в корпоративних цілях.

Планування розподілу - варіант роботи виробника з дистриб'юторами: виробник організує спеціальний відділ з планування роботи з дистриб'юторами, що займається виявленням потреб посередника, а також розробкою програми зі стимулювання торгівлі, щоб допомогти кожному окремому продавцеві працювати найефективніше; разом з дистриб'юторами відділ намічає комерційні цілі, визначає необхідний рівень товарних запасів, розробляє плани використання торговельних платежів і їхнього оформлення для кращого збуту товарів, виробляє вимоги до підготовки торговельного персоналу, складає плани рекламних кампаній і заходів щодо стимулювання збуту.

Позамагазинна торгівля - це торгівля за допомогою каталогів, телевізійних мереж, торговельних автоматів, розвізна торгівля і пряма поштова розсипка.

Процес розподілу - являє собою ряд потоків: інформації, замовлень і платежів, тому необхідним є співробітництво виробників, оптових і роздрібних торговців.

Рівень каналу розподілу - ланка посередників, що виконують визначені функції з переміщення товару і передачі права власності на нього черговій ланці ланцюжка посередників у напрямку кінцевого споживача.

Роздрібна торгівля з погляду маркетингу - розглядається як підприємницька діяльність, пов'язана зі збутом товарів і послуг кінцевим споживачам, з орієнтацією на запити і переваги покупців.

Розподіл (товарорух) - це діяльність із планування, перетворення в життя і контролю за фізичним переміщенням матеріалів і готових виробів від виробників до споживачів з метою задоволення запитів споживачів і одержання прибутку.

Розподіл ексклюзивний - кількість посередників, які працюють безпосередньо з товарами або послугами виробника, суворо обмежена; застосовується, коли виробнику необхідно встановити контроль над діяльністю продавців і рівнем сервісу, що вони надають; при цьому укладаються ексклюзивні дилерські угоди, згідно з якими підприємства-продавці зобов'язуються не торгувати товарами конкуруючих марок; у свідомості споживачів імідж товару підвищується, що дозволяє встановлювати на нього вищі націнки.

Розподіл інтенсивний - передбачає, що виробник прагне забезпечити наявність своїх товарів у максимальній кількості торговельних точок; це важливо, коли споживачі приділяють особливу увагу зручності розташування.

Розподіл селективний (вибірковий) - використовується більше посередників, ніж в ексклюзивному, але не максимальна їхня кількість; підприємство встановлює хороші ділові відносини з деякими посередниками й очікує від них зусиль зі збуту вищих за середні; дозволяє домогтися необхідного охоплення ринку за жорсткішого контролю і менших витрат.

Розподільні центри - це великі автоматизовані склади, призначені для приймання товарів від різних підприємств і постачальників, приймання замовлень, ефективної їхньої обробки і швидкого постачання товарів замовникам.

Система каналів, або розподільна система - це група незалежних підприємств, що складаються з виробників, оптових і роздрібних торговців, яка покликана довести потрібний набір товарів до споживачів у потрібне місце і необхідний час.

Система постачань "точно в термін" - система, за якої запасів товарів вистачає всього на кілька днів, поповнюються вони в міру необхідності; вимагає обґрунтованого прогнозування, а також швидкого і гнучкого виконання замовлень і здійснення постачань у потрібний термін.

Складські магазини - це традиційні продовольчі роздрібні підприємства, що торгують зі значними знижками в найпростіших приміщеннях складського типу.

Спеціалізовані магазини - це традиційні непродовольчі невеликі магазини, які торгують обмеженим товарним асортиментом.

Стратегія роздрібного підприємства проактивна - встановлює цілеспрямовані дії.

Стратегія роздрібного підприємства реактивна - передбачає реакцію підприємства на непередбачені зміни.

Стратегія розподілу "витягування" - покликана переконати споживача прийти до магазину і витягнути товар з каналу збуту; щоб поінформувати споживачів про марку і спонукати зробити пробну покупку, використовують рекламу, надання безкоштовних купонів і знижок.

Стратегія розподілу "проштовхування" - використовується з метою спонукання оптових і роздрібних торговців мати товари підприємства, тим самим "проштовхуючи" товари через канал до кінцевого споживача; вони можуть пропонувати посередникам підвищені знижки на окремі товари, відшкодовувати їм рекламні витрати, збільшувати знижки при закупівлі великої партії, організовувати конкурси, преміювати за розширення продажів, а також проводити рекламні заходи і виставки в магазинух, щоб допомогти торговцеві продати товар.

Стратегія управління товарними запасами "один на один" - до кожного виробу прикріплюється ярлик, що складається з двох частин; у момент продажу одна половинка відривається і відправляється на склад, інша залишається в продавця; склад, одержавши документ, поповнює замовлення якнайшвидше; ця стратегія дозволяє мінімізувати витрати часу на бухгалтерські операції, а запаси тримати на оптимальному рівні.

Стратегія управління товарними запасами "фіксоване замовлення" - кількість замовлення є постійною, встановлюється у визначеному, фіксованому розмірі за домовленістю між постачальником і покупцем; змінною величиною є час замовлення; точкою замовлення слугує момент, коли запас товарів на складі забезпечує виконання замовлення і необхідний страховий запас.

Стратегія управління товарними запасами "фіксований інтервал" - інтервал між замовленнями є постійною величиною, тобто замовлення повинні надходити регулярно, а кількість товарів щоразу може бути різною; розмір товарних запасів на складі має забезпечувати торгівлю в період між замовленнями, торгівлю під час виконання замовлення, рівень гарантійного запасу; до моменту закінчення фіксованого інтервалу проводиться ревізія, під час якої встановлюють кількість проданих товарів і представляють замовлення на дану величину.

Супермаркети - це традиційні продовольчі роздрібні підприємства з низькими витратами і значним оборотом товарів у різноманітному асортименті.

Суперстори - це традиційні продовольчі великі магазини, у яких найменувань товарів удвічі більше, ніж у супермаркетах.

Тип каналу розподілу - визначається кількістю рівнів каналу розподілу; існує три типи каналів: прямий, непрямий і змішаний.

Торговельні комплекси - це новий тип роздрібних торговельних підприємств, які за розмірами торговельної площі (до 10 тис. кв. м) перевершують універсами широкого профілю; вони поєднують у собі: універсам, магазин знижених цін і склад-магазин.

"Убивці" товарних категорій - це новий тип агресивних дисконтерів, що пропонують різноманітний асортимент товарів визначеної категорії; їх агресивна цінова стратегія заснована на тому, щоб закуповувати величезну кількість товару і пропонувати його за нижчими, ніж у конкурентів, цінами, з метою ліквідації більшості з них.

Універмаги - це традиційні непродовольчі роздрібні підприємства з різноманітнішим асортиментом і повним переліком послуг.

Франчайзер - це підприємство, що надає франшизу, зазвичай дозволяє користуватися фірмовою торговельною маркою і стилем, забезпечує стартовим капіталом, пропонує допомогу в маркетингу і бухгалтерії, а також надає технологію виробництва (know-how); у свою чергу, одержує деяку компенсацію у вигляді початкової винагороди, постійних ліцензійних платежів, орендної плати за устаткування і визначеної частки прибутків.

Франчайзинг (franchise) - контрактна вертикальна маркетингова система, яка являє собою контрактне партнерство між виробником, оптовиком або сервісною організацією і незалежними бізнесменами, що купують право володіти і керувати одним або більше підприємствами в системі франчайзингу.

Франчайзі - незалежний учасник каналу, що отримує франшизу.

Франшиза - право продавати продукцію або послугу певної марки.

Ширина каналу розподілу - визначає кількість незалежних учасників на визначеному етапі товароруху.

ЧАСТИНА 2. АКТИВІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ЗУСИЛЬ ПІДПРИЄМСТВА
РОЗДІЛ 5. КОМУНІКАЦІЙНА ПОЛІТИКА В КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
5.1. Система просування-мікс у підприємстві
Реклама в комплексі маркетингових комунікацій
Особистий продаж у комплексі маркетингових комунікацій
"Пабліситі" і "паблік рилейшнз" у комунікаційній політиці підприємства
Розробка програми стимулювання збуту в підприємстві
5.2. Прямий маркетинг
Резюме
Контрольні питання
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru