Міжнародний туризм і сфера послуг - Мальська М.П. - 13.6. SWOT-аналіз у туризмі

Для аналізу переваг і недоліків діяльності різних підприємств у всьому світі використовують метод SWOT-аналізу. SWOT — абревіатура Strengths — сильні сторони, Weaknesses — слабкі сторони, Opportunities — сприятливі можливості, Threats — загрози. Цей універсальний метод особливо ефективний при аналізі переваг і недоліків туристичного регіону й країни. SWOT-аналіз допомагає з'ясувати обставини, за яких розвивається туристичний регіон, збалансувати вплив внутрішніх переваг і недоліків із впливом сприятливих можливостей і загроз. Такий аналіз допомагає визначити не тільки можливості регіону, а й усі доступні переваги над конкурентами. SWOT-аналіз туристичного регіону передбачає пошук відповідей на кілька груп запитань. Одна група запитань стосується внутрішніх факторів (аналізуються переваги і недоліки), друга — зовнішніх факторів (сприятливі можливості й загрози).

Складаючи перелік запитань для SWOT-аналізу, потрібно враховувати, що занадто довгі списки відволікають увагу від головного, від того, що насправді важливо.

SWOT-аналіз допомагає виявити ключові фактори успіху, тобто переваги регіону, які найбільше сприяють туристичній діяльності.

Отже, на першому етапі проводиться аналіз за такими групами запитань.

Внутрішні фактори

Переваги:

— наявність достатніх природних ресурсів (пляжі, ліси, гори);

— стан екології;

— погодні фактори;

— наявність достатніх або унікальних культурно-історичних ресурсів;

— наявність інфраструктури й рівень її розвитку;

— наявність достатніх фінансових ресурсів;

— наявність хороших конкурентоспроможних навичок;

— чи існує гарна репутація регіону в споживачів;

— чи є регіон лідером на туристичному ринку;

— чи має регіон добре продуману стратегію в сфері туризму;

— чи має регіон власні технології в туризмі та якої якості;

— чи існують переваги у вартості турпослуг;

— чи є переваги перед конкурентами в сфері туризму, які;

— чи існує в регіоні здатність до інновацій у сфері туризму;

— чи існує можливість для розвитку екологічного туризму;

— чи існує можливість для розвитку лікувально-оздоровчого туриз-му;

— інше.

Недоліки:

— відсутність стратегічного напряму;

— аутсайдерівське становище на турринку;

— застосування застарілих технологій (наприклад, технології лікування на курортах);

— низький рівень прибутку внаслідок...;

— незадовільний рівень менеджменту;

— поганий контроль за виконанням розпоряджень;

— програш конкурентам;

— відсталість в інноваційних процесах;

— недостатня розмаїтість пропонованих турів;

— погана матеріальна база;

— невелика кількість готелів;

— незадовільний імідж на туристичному ринку;

— слабкі маркетингові навички персоналу на підприємствах турбіз-несу;

— відсутність достатнього фінансування туристичних проектів;

— інше.

Зовнішні фактори

Сприятливі можливості:

— робота з додатковими групами споживачів;

— входження на нові туристичні ринки або сегменти ринку;

- розширення асортименту продуктів (турів, готельних послуг) для задоволення ширшого кола споживачів;

— диференційованість туристичної продукції;

- здатність регіону швидко перейти до більш вигідних стратегічних груп;

— упевненість відносно регіонів-суперників;

— швидке зростання ринку;

Загрози:

— поява нових конкурентів;

— збільшення обсягу продажу аналогічних турів або послуг, пропонованих регіонами-конкурентами;

— повільне зростання ринку;

_несприятлива податкова політика в сфері туризму з боку держави;

— зміна потреб і смаків туристів-споживачів;

— інше:

Отже проаналізувавши фактори зовнішнього та внутрішнього впливу, можна виділити переваги та недоліки туристичного регіону й країни. Переваги служать базою, на яку туристичний регіон спирається в своїй конкурентній боротьбі, яку він повинен розширювати і зміцнювати. Особливу увагу варто приділяти аналізові слабких сторін та поступово ліквідовувати неефективні напрямки діяльності.

Контрольні запитання і завдання

1. Що таке "менеджмент у туризмі"?

2. Які визначення менеджменту в туризмі Ви знаєте?

3. Які види менеджменту застосовують у туризмі?

4. У чому проявляється специфіка менеджменту в туристичній інду. стрії?

5. Перелічіть форми управління в готельному бізнесі.

6. Які фактори зовнішнього середовища впливають на туристичну діяльність регіону?

7. Які фактори внутрішнього середовища найбільш важливі для р03. витку туристичної діяльності регіону або країни?

Контрольні запитання і завдання
Розділ 14. ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ В МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ
14.1. Особливості маркетингу міжнародного туризму
14.2. Підстави застосування маркетингу в туризмі
14.3. Елементи та основні інструменти
14.4. Територіальний маркетинг
14.5. Аналіз ринку міжнародного туризму
Маркетингова інформаційна система
Збутові території
Сегментація туристичного попиту
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru