Організація готельного господарства - Головко О.М. - Блок приміщень вестибюльної групи

6.1. Функціональна організація приміщень готельного господарства

Функціональна організація приміщень - це розташування при­міщень та організація їх внутрішнього простору відповідно до учас­ті у технологічних процесах підприємства готельного господарства;

Характерними ознаками функціонування приміщень як вироб­ничої системи підприємства готельного господарства є:

Цілеспрямованість: надавати послуги, виготовляти про­дукцію тощо, так як такі системи створені для задоволення потреб гостя;

Структура: одночасне співіснування на підприємстві го­тельного господарства основних і допоміжних приміщень та їх фу­нкціонування у відповідності з цілями та вимогами;

відкритість, яка проявляється у взаємодії приміщень під­приємства готельного господарства із зовнішнім середовищем;

складність, яка полягає у взаємозв'язку персоналу підп­риємства готельного господарства і гостя.

Сучасна стандартизація готельних підприємств визначається поєднанням Державних будівельних норм України, санітарних пра­вил і норм, правил пожежної безпеки (ДБН В.2.2-9-99 Громадські будинки та споруди; до 01.01.2000р. діяли СНІП 2.08.Общественные здания и сооружения; СанПіН 42-128-4690-88 Санитарные правила содержания территорий населенных мест; СанПіН 42-123-5774-91 Санитарные правила для предприятий общественного питания, включая кондитерские цехи и предприятия, вырабатывающие мяг­кое мороженое; ГОСТ 12.1.004-91 ССБТ Пожарная безопасность. Общие требования; ГОСТ 28681.3-95 Туристско-экскурсионное об­служивание. Требования по обеспечению безопасности туристов и экскурсантов; ГОСТ 28681.4-95 Туристско-экскурсионное обслужи­вание. Класификация гостиниц).

Сучасні підприємства готельного господарства є складним комплексним об'єктом з великою кількістю приміщень різного фу­нкціонального призначення.

Склад і кількість приміщень будь-якого підприємства готель­ного господарства залежить від типу і категорії готельного підпри­ємства, що пов'язано з необхідністю створення високого рівня ком­фортності та поліпшення умов праці обслуговуючого персоналу.

Для підвищення ефективності організації приміщень готельно­го господарства в процесі їх проектування необхідно об'єднувати у групи за функціональними ознаками, що дасть змогу організувати між ними чіткі технологічні взаємозв'язки, які будуть відповідати встановленим вимогам.

Залежно від складності технологічних процесів обслуговуван­ня, що здійснюються в готельному підприємстві, його місткості та типу, існують принципові схеми функціональної організації примі­щень. Найголовнішими функціональними приміщеннями готельно­го господарства є:

блок приміщень вестибюльної групи;

блок житлової групи приміщень;

блок адміністративної групи приміщень;

блок приміщень харчування;

блок підсобних і господарських приміщень;

блок приміщень культурно - масового призначення;

блок приміщень спортивно-рекреаційного обслу­говування.

Усі вказані блоки приміщень мають бути взаємозалежними з врахуванням специфіки функціонального процесу підприємства.

Блок приміщень вестибюльної групи

До приміщень вестибюльної групи належать: вестибюль, при­міщення для прийому і розміщення гостей, приміщення для збере­ження і транспортування багажу, гардероб, туалетні кімнати, відді­лення зв'язку, транспортне агентство, бюро обслуговування тощо. Блок приміщень вестибюльної групи є основною сполучною лан­кою всіх груп приміщень готельного господарства. Він створює пе­рше враження про підприємство готельного господарства. У цьому блоці приміщень здійснюють: прийом, оформлення і розміщення гостей, розрахунок з ними, видача різноманітної інформації про го­тель, зберігання та транспортування багажу тощо.

Функціональна організація приміщень вестибюльної групи по­винна забезпечити раціональне розташування вертикальних комуні­кацій і входів для того, щоб рух основного людського потоку був найбільш коротким. Функціональний зв'язок між зонами і примі­щеннями вестибюльної групи повинен виключати перетинання людських потоків.

У вестибюлях передбачені такі основні зони: інтенсивного пі­шохідного руху (включає маршрут транзитного руху до ліфтів та сходів), екстенсивного пішохідного руху ( включає пішохідні під­ходи до допоміжних приміщень гардероба, торговельних кіосків, телефонних автоматів і групи приміщень прийому); рекреаційна і до­поміжна.

У групі приміщень прийому знаходиться черговий адміністра­тор, що веде облік зайнятих номерів, попередніх замовлень; каса, де гостями проводиться оплата за всі надані послуги автоматично за­реєстрованих на індивідуальних картках; портьє, що веде облік ключів (відповідно і присутність гостей), видає кореспонденцію та виконує особисті доручення.

Допоміжна зона включає такі приміщення, як відділення зв'язку, ощадну касу, транспортне агентство, перукарню, пункти прийому речей, хімчистку і пральню, камеру схову.

Рекреаційна зона має забезпечити короткочасний відпочинок приїжджаючих і від'їжджаючих гостей.

Розташування функціональних зон може бути фронтальним, поздовжнім і концентричним. Склад зон та їхня планувальна органі­зація залежать від типу готелю.

У підприємствах готельного господарства класу "4-5 зірок" передбачені магазини і торговельні кіоски. При вестибюлях повинні існувати спеціальні приміщення для сортування багажу, звідки він спеціальним ліфтом доставляється на відповідні житлові поверхи та до номерів приїжджаючих і від'їжджаючих автобусів і автомобілів.

Велике значення має вибір місця для ліфтів. Ліфти, як правило, компонуються групами по кілька в кожній. Місця розташування цих груп повинні забезпечити найкоротші шляхи потрапляння до номе­рів; у вестибюлі ліфти необхідно розташовувати так, щоб їх легко було знайти.

Коридори, як і вестибюлі, формують перше уявлення про під­приємство готельного господарства. Ширина коридору розрахову­ється так, щоб у ньому легко могли розійтися дві людини з валізами в руках. Звідси необхідна ширина однобічного коридору не менше 1,3 - 1,4 м, а двостороннього - 1,6- 2,0 м (якщо двері відкриваються усередину номера). Якщо ж двері відкриваються в коридор, то ши­рина його відповідно збільшується.

Блок приміщень житлової групи
Організація нежитлових груп приміщень
Блок приміщення харчування
Блок підсобних і господарських приміщень
6.2. Організація приміщень житлової групи готельного господарства
6.2.1. Організація приміщень дня побутового обслуговування
6.3. Організація нежитлових груп приміщень готельного господарства
Розділ 7. Теоретичні аспекти організації технології клінінгу
7.1. Поняття "клінінг" та основні складові технології клінінгу
7.1.2. Сутність технологічних процесів і циклів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru