До числа специфічних корпоративних культурних цінностей найчастіше зараховують:
- Імідж підприємства, наприклад, у сфері технологій, якості, становище в галузі, регіоні; схильностей до новаторства; відданості професійним ідеалам і т. п.
- Старшинство і влада. Ця група цінностей включає посадові повноваження, неформальний особистий вплив, пошану до старшинства й влади, старшинство як критерій надання владних повноважень.
- Розмежування компетенції між підрозділами та керівними працівниками. Сюди зараховують повноваження відділу кадрів, розподіл функцій між заступниками керівника організації, роль і функції служби маркетингу, науково-дослідних і конструкторських підрозділів, планового, виробничого та інших відділів.
- Ставлення до співробітників. Цей ціннісний критерій зазвичай розглядається з погляду турботи про людей і їхні потреби.
- Неупереджене ставлення або фаворитизм (привілеї для різних груп і осіб або їх відсутність).
- Повага до індивідуальних прав. До цієї групи корпоративних цінностей належать: навчання і можливості підвищення кваліфікації, кар'єра, справедливість принципів оплати, система мотивацій персональних та за підрозділами тощо.
- Відсутність або наявність дискримінації. Наприклад, стосовно жінок, працівників певних національностей, інвалідів, родичів, тих, хто має інші релігійні переконання і т. п.
- Критерії вибору на керівні та контролюючі посади. Тут маються на увазі: старшинство або ефективність роботи; форми лідерства; пріоритети в процесі вибору; політичні, етнічні, ідеологічні, національні, споріднені та інші критерії; вплив неформальних відносин і угрупувань тощо.
- Стиль керівництва. Наприклад, патерналізм, авторитарний, консультативний або співпраці. До цієї групи також зараховують: використання комітетів і цільових груп; особистий приклад; здатність до адаптації та ряд інших аспектів.
- Процеси ухвалення рішень. Мається на увазі, якими в організації є підходи з питань: хто і які повинен приймати рішення; з ким і як проводити консультації; чи необхідний пошук консен- сусу; культивувати індивідуальне або колективне ухвалення рішень та ін.
- Інформаційна система. Ця структура постає як ціннісна категорія з погляду: вибірковості й ступеня інформованості та інформування співробітників; швидкості проходження інформації; її правдивості, точності й комплексності.
- Характер контактів. До цієї групи корпоративних цінностей належать такі поняття, як: жорсткість або гнучкість у використовуванні наявних каналів; значення, що надається формальним аспектам; доступність вищого керівництва; спосіб і характер проведення зборів і інших корпоративних заходів.
- Соціальні відносини. Мається на увазі: хто з ким спілкується під час і після роботи; соціальні бар'єри й умовності. Крім того, сюди належать особливі умови, наприклад, хто може мати окремий кабінет, користуватися спеціальною їдальнею або персональним автомобільним паркуванням, хто є членом або може вступити до закритого клубу, хто має право на своєрідні меблі або кращу офісну техніку тощо.
- Спосіб вирішення конфліктів. Сюди включають: бажання уникнути конфліктів; здатність до компромісу; перевага офіційним або неофіційним способам вирішення питань; участь вищого керівництва та інші.
- Оцінка ефективності роботи. Ідеться про: об'єктивність або суб'єктивність оцінки; ступінь формалізації оцінки; прихова- ність або відвертість оцінки; хто дає оцінку, а також, хто і як використовує її результати.
- Залучення. Ціннісні критерії цього типу пов'язані з прихильністю керівництва і персоналу до цілей і маркетингової політики організації; лояльністю і духом єдності; задоволенням від роботи і т. п.
5.2. Організаційне проектування маркетингових фірм і служб
Функціональна структура
Товарна структура організації маркетингу
Територіальна структура організації
Споживацька ознака (організація структури маркетингу за цільовими ринками)
Матричні організаційні структури
5.3. Завдання і функції маркетингових підрозділів фірми
5.4. Управління торговельним персоналом маркетингової фірми
5.5. Ділова етика в маркетинговому управлінні