Управління людськими ресурсами - Воронкова В.Г. - 7.4.2. Реорганізація та зниження витрат на робочу силу

Одним із напрямків виходу організації з кризи є ліквідація недоліків в організаційній структурі організації, що пов'язано зі скороченням чисельності персона* лу. Вирішення цієї задачі повинно спиратися на оптимізаційний підхід до реформування кадрового потенціалу організації.

Графік

Рис. 7.7.

Графік "Цілі —заходи"

На рисунку 7.8 наведено перелік основних правил роботи з персоналом у процесі модернізації організації.

Аналіз свідчить, що результативні тільки ті зміни, які передбачають реструктурування самої організації, а також зміни у методах ті засобах роботи з персоналом. Вітчизняний досвід свідчить про те, що скорочення працівників проводять у кризових ситуаціях для вирішення задачі скорочення витрат на персонал. У таких випадках рекомендується звільняти не окремих людей, а скорочувати цілі підрозділи, без яких організація може обійтись. Необхідно починати звільнення та скорочувати адміністративно-управлінського персоналу з верхнього ешелону управління, не забувати про соціальний захист звільнених людей.

Правила роботи з персоналом, яких неВбіІдИ"дф!Т/ігм?ватястР при модернізації кризової ситуації

1) скорочувати в організаційній структурі потрібно рівні, а не робочі місця, необхідно також укріпити кадровий резерв для вищої лаки керівництва організації;

2) при скороченні слід враховувати взаємозалежність елементів організаційної структури та психологічної підтримки персоналу;

3) слід захоплюватися масштабними скороченнями персоналу, необхідно прагнути встановити кадрову структуру, найбільш відповідну ситуації, що склалася;

4) періодично переоцінювати кадрову структуру організації;

5) доцільно виділяти, підтримувати та навчати робітників, які проявляють якості лідера та здібності до управлінської діяльності;

6) підтримувати освітні програми, які реалізуються в організації;

7) проводити децентралізацію структури управління, делегуючи необхідні повноваження ключовим фігурам в апараті управління та забезпечуючи максимальну гнучкість при розробці управлінських рішень як на стратегічному, так й на оперативному рівнях;

8) зберігати ядро кадрового потенціалу організації;

9) продовжувати набір персоналу, підтримувати його професійний ріст, особливо у життєво важливих та пріоритетних для підприємства сферах діяльності.

Перелік основних правил роботи з персоналом у процесі модернізації роботи

Наступним етапом зниження витрат може бути зниження посадових окладів та премій, при цьому зменшення окладів необхідно зробити пропорційним для всіх категорій працівників. Як один із варіантів зниження витрат використовують скорочення тривалості робочого тижня та робочого дня.

У кризовій ситуації доцільно проводити переукладання контрактів з урахуванням специфіки кризової ситуації. У трудових угодах повинні бути передбачені можливості для роботодавця, у тому числі можливість використання механізму неповної загрузки робочого тижня, виключення із угоди будь-яких додаткових зобов'язань зі сторони адміністрації, першим чином, соціальних пільг, за винятком тих, що передбачені трудовим законодавством.

7.4.2. Формування антикризової управлінської команди

У процесі виконання заходів передкризового управління слід сформувати антикризову управлінську команду, яка при виникненні кризової ситуації повинна забезпечити виконання наступних найважливіших завдань:

1) безперервна оцінка ситуації, що склалася;

2) безперервна оцінка потреб в інформації;

3) безперервна оцінка ініціатив, пов'язаних із загальним управлінням кризовою ситуацією, прийняттям рішень та комунікаціями.

Антикризова управлінська команда повинна включати до свого складу керівників та спеціалістів, які об'єднанні загальними інтересами й цілями, що пов'язані з оздоровленням та посткризовим розвитком організацій. Спеціалісти команди, яка створюється, повинні володіти мистецтвом вирішення проблем у процесах антикризового управління, мати навички практичних методів ефективного управління в умовах ризику та невизначеності.

При створенні команди необхідно виконати ряд умов. Перша умова, як вже було зазначено вище, це наявність загальної мети та загальних інтересів членів антикризової команди.

Друга умова, що визначає склад команди, це наявність у ній людей трьох категорій, а саме: адаптивних менеджерів, здатних адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі та нововведенням у самій організації; кваліфікованих спеціалістів, здатних вирішувати організаційно-технологічні, економічні та фінансові завдання інноваційного та антикризового характеру; маркетологів, які володіють інформацією, зв'язками, професійними знаннями та навиками, що необхідні для вивчення попиту, пошуку нових ніш та торгівельних зв'язків; соціологів; конфліктологів.

До складу антикризової команди повинні увійти люди, що виконують особливі ролі, які не співпадають з їх професійною направленістю. їх називають генераторами ідей, аналітиками, критиками та ін.

Керівник має можливість, якщо це необхідно, запрошувати експертів — спеціалістів зі сторони та давати відповідні доручення спеціальним службам.

Третя умова — готовність до командної роботи.

Найбільш складний момент в організації роботи антикризової команди — це організація продуктивного спілкування, що виключило б безплідні дискусії. Існують спеціальні методи організації роботи у команді, які включають навчання антикризової команди управлінським технологіям. Звичайно, члени команди — це люди з високими інтелектуальними можливостями, що здатні оцінювати ситуації, продуктивно будувати комунікації як один з одним, так із зовнішнім середовищем. Для вироблення навиків необхідно практикувати проведення спеціальних учбових ділових ігор, інноваційних аналітичних семінарів та ін.

Таким чином, задача керівництва організації при створенні антикризової команди заключається у виявленні менеджерів та спеціалістів, професійно придатних та готових до командної роботи щодо оздоровлення ситуації, проведення прискореної цільової їх підготовки до роботи, узгодження власних інтересів членів команди з загальними цілями організації та мобілізація членів команди задля досягнення загальних цілей виживання й розвитку організації. При формуванні команди використовуються індивідуальні та дорадчі форми роботи, виховні, економічні й організаційні методи впливу. У випадку немотивованої протидії окремих осіб доцільно виключити їх зі складу команди.

Необхідно, щоб всередині команди антикризового штабу існував чіткий розподіл функцій. Так, однією з найбільш важливих функцій антикризового штабу (команди) є розробка планів управління кризовими ситуаціями.

7.4.2. Формування антикризової управлінської команди
7.4.3. Формування оперативних антикризових груп
7.4.4. Формування готовності персоналу до дій в умовах кризових ситуацій
7.5. Механізм здійснення антикризових заходів в роботі з персоналом
7.6. Сутність організаційно-кадрового аудиту
Висновки
Розділ 8. Конфлікти в організації.
8.1. Феноменологія конфлікту
8.2. Види конфліктів
8.3. Способи регулювання та розв'язання конфліктів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru