Роботу СВА з матеріалами аудиту після затвердження й доведення остаточної редакції "Аудиторського звіту" зацікавленим користувачам можна розділити на два типи:
o робота СВА з менеджментом компанії по побудові та оптимізації СВК бізнес-процесів;
o робота СВА з матеріалами аудиту для задоволення власних потреб служби.
Робота СВА з менеджментом компанії щодо побудови й оптимізації СВК бізнес-процесів
Основний напрямок спільної роботи СВА з менеджментом компанії щодо побудови та оптимізації СВК бізнес-процесів пов'язаний із контролем виконання плану коригувальних заходів, необхідність яких була виявлена за результатами аудиту. Контроль може здійснюватися за допомогою:
o аналізу звітів аудованого об'єкта про виконання запланованих коригувальних заходів;
o проведення перевірок об'єкта.
За результатами здійснення контрольних дій СВА формує "Звіт про виконання коригувальних заходів" по конкретній перевірці із вказівкою виконання заходів, їх достатності, своєчасності й ефективності, що доводить до тих же осіб, кому направлявся раніше сам "Аудиторський звіт".
Інший напрямок спільної роботи СВА з менеджментом компанії пов'язаний з наданням консалтингової підтримки менеджменту. Як уже було відзначено вище, відповідальним за формування надійної СВК і підтримка належного її функціонування як російським, так і закордонним принципом корпоративного керування є вище керівництво компанії. Проте як показує практика, менеджменту компаній звичайно потрібні додаткові спеціальні знання й допомога в таких ділянках керування, як внутрішній контроль і управління ризиками. У зв'язку з цим у СВА може залучатися консультант із питань тестування процедур внутрішнього контролю, перевірки виконання процедур внутрішнього контролю, а також забезпечення методологічної підтримки при організації процесів внутрішнього контролю й керування ризиками.
Робота СВА з матеріалами аудиту для задоволення власних потреб служби
Інформація, отримана в ході проведення аудиторської перевірки й наступного контролю виконання коригувальних заходів щодо результатів аудиту, є основою для вирішення завдань, поставлених безпосередньо перед самою СВА, як-то:
o своєчасне формування та надання звітності про результати аудиторської діяльності, істотних ризиках, проблемах контролю і корпоративного керування в компанії особі (особам) по організації внутрішнього аудиту (як правило, це комітет з аудиту при раді директорів, генеральний директор й ін.);
o планування подальшої діяльності СВА. Підводячи підсумки, можна констатувати наступне.
Побудова надійної СВК, що сприяє підвищенню ефективності бізнесу та захисту інтересів акціонерів, є зоною відповідальності менеджменту компанії. Але навіть добре вибудувана та організована СВК має потребу в оцінці своєї ефективності як з погляду досягнення поставлених цілей, так і з погляду економічності. Найбільше незалежно й професійно оцінити надійність й ефективність існуючої СВК бізнес-процесів компанії, а також запропонувати рекомендації з її вдосконалення може СВА.
Представлена методика проведення внутрішніх аудиторських перевірок, по суті, є посібником з побудови процесу оцінки СВК. При цьому для організації ефективного практичного застосування даної методики потрібна легалізація у внутрішніх регламентуючих документах компанії як порядку і інструментів проведення перевірки, так і схеми взаємин СВА з аудованими підприємствами / підрозділами.
Розділ 1. "Сутність аудиту, його мета і завдання"
1.1. Сутність аудиту, його місце і значення в економічних відносинах
1.1.1. Історичні аспекти становлення та розвитку аудиту у світі
1.1.2. Становлення аудиту в Україні
1.1.3. Визначення аудиту
1.2 Класифікація робіт, які виконуються аудиторами
1.2.1. Поняття та характеристики робіт (завдань) з надання впевненості
1.2.2. Види завдань з надання впевненості. Класифікація видів аудиту
1.2.2.1. Завдання внутрішнього аудиту, його взаємозв'язок із зовнішнім аудитом