Про сферу дії супутникового телебачення йшлося в попередньому параграфі, присвяченому кабельному телебаченню. Піонером цієї справи була заснована у 1981 р. компанія "Сетелайт Телевіжн пі-ел-сі" з її каналом "Скай", що вперше вийшов у ефір 26 квітня 1982 р. У червні 1983 р. компанія Руперта Мердока "Ньюс Інтернешнл пі-ел-сі" придбала 65 відсотків капіталу "Сетелайт Телевіжн". Назву "Скай Ченнел" було ухвалено в 1984 р.
У 1990 р. почав працювати суто британський супутниковий канал "Брітіш Сетелайт Бродкастінг" (British Satellite Broadcasting). Як "Скай", так і "Бі-Бс-Бі" зазнавали страшних фінансових збитків. 2 листопада 1990 р. було прийнято абсолютно несподіване рішення про злиття обох каналів. "Скай" поглинув "Бі-Ес-Бі" і об'єднаний канал став називатися "Бі-Скай-Бі" (BSkyB).
Руперт Мердок ще раз з'явився на супутниковій сцені, коли в червні 1993 р. він придбав контрольний пакет акцій вартістю у 350 мли фунтів стерлінгів гонконгівської компанії "Стар Телевіжн груп" (Star Television group). Довгі руки "Стар Ті-Ві" сягають від Далекого Сходу до Туреччини і міцно тримають більшу частину індійської телеаудиторії.
У серпні 1993 р. в європейському ефірі з'явилися сім нових су-путникових каналів, а відтак розмаїття каналів, доступних британським глядачам, які підписалися на багатоканальний пакет "Скай", стало ще більшим. До первісної групи програм "Скай" було додано канали "Браво" та "Діскавері" (які вже передавалися кабельним телебаченням Сполученого Королівства), канал "Фемілі" (належить американській компанії, що купила компанію "Ті-Ві-Ес"), канал музики "кантрі" та "Нікельдеон", американський дитячий канал. Абсолютно нова концепція комерційного телебачення народилася в жовтні
1993 p., коли почав працювати канал "Кью-Ві-Сі", такий собі "телевізійний універмаг", що передає виключно пропозиції купити ту або іншу річ.
28. Відеомагнітофони
Першим конкурентом регулярних телевізійних програм є відео-магнітофон, і його вплив тепер досліджує Бюро з вивчення аудиторії телебачення та радіо (див 17.19). Зміна часу перегляду програми відбувається в той момент, коли глядач записує програму, щоб подивитися її в невизначений майбутній час. Отже, можна здогадатися, що тоді він пропускає вже іншу регулярну програму і відповідні рекламні паузи. У результаті, страждають рекламодавці і першої, і другої програми. Але це ще не все: глядач може використовувати час трансляції регулярних програм для того, щоб дивитися відеофільми, які він купив, позичив у знайомих або взяв напрокат. Він також може мати власну відеокамеру і дивитися своє "домашнє" кіно. Завдяки відеомагнітофонам, які тепер є вже в тисячах квартир, глядачі можуть дивитися те, що їм подобається, і ігнорувати ефірні програми або ставитися до них дуже розбірливо. Ця форма альтернативного телебачення і цей рівень "демонолітизації" існує вже досить довго. її зоряним часом було королівське весілля 1981 p., коли за один лише липень у Британії було продано більше відеомагнітофонів, ніж передбачалося реалізувати за цілий рік! Британія має найбільшу в світі кількість відеомагнітофонів на сім'ю.
29. Відеоігри
Відеоігр, мабуть, було продано вже дуже багато, але вони залишаються важливим аспектом відеосвіту, і такі складні та популярні ігри, як шахи, безсумнівно продовжуватимуть красти у телебачення його час. Такі японські відеоігри, як "Нінтендо" (Nintendo) та "Cera" (Sega), теж конкурують з телебаченням за глядача, хоча самі вони також з'являються на телебаченні.
Існують і такі нові інтерактивні системи, як компакт-диски "Філіпс", що мають як освітню, так і розважальну спрямованість.
30. Домашні комп'ютери
31. Відеотекст
32. Реклама на відео
33. Відео у сфері зв'язків з громадськістю
34. Навчальні програми
35. Країни, що розвиваються
КІНО
36. Вступ
37. Переваги кінотеатру