Реклама - Джефкінс Ф. - 9. Шовкотрафаретний друк

Цей спосіб друку було винайдено в Стародавньому Китаї і спочатку в ньому застосовували сітку, зроблену з волосся людини. Основною складовою процесу є трафарет, який кладуть на сітку з шовку, нейлону, органді або металу, і пропускають крізь них фарбу. Трафаретні машини здатні друкувати на різноманітних матеріалах (папері, картоні, пластику, склі, дереві, тканинах, гумі тощо) і на неплоских поверхнях, наприклад на пляшках. Друкувати вони можуть різні зображення — від простих трафаретів до фотокарток. Типовими прикладами є плакати (як ті, що їх можна побачити у вітринах крамниць, так і великі, що ними обклеюють автобуси), суперобкладинки для книг, а також зображення на циферблатах годинників та пультах управління, попільничках, рекламних ручках, пляшках для молока, безалкогольних напоїв та пива, футболках, повітряних кульках та краватках (див. також рис. 13.4).

Шовкотрафаретний друк

Рис. 13.4. Шовкотрафаретний друк

10. Цифровий друк

Цифровий друк виграє конкурентну боротьбу за маленькі тиражі та високоякісне термінове друкування. Це технологія, що дозволяє виробляти друкований матеріал без друкарських форм, складання зображення, плівок, розкомплектування, растру або розгортання. Якість кольорів є такою самою, як у звичайній високоякісній літографії, а часто і кращою.

Ролі газетного паперу заважуються

Від інших друкарських технологій цифровий друк відрізняється тим, що надає маркетологам та рекламістам можливість створювати промоційні матеріали, розраховані на дуже невелику цільову аудиторію або навіть на окремих індивідів. Він забезпечує відносно невисоку вартість, навіть якщо тираж — 10 екземплярів. Порівняно з традиційними процесами друку цифровий друк має ще одну унікальну особливість: усі сторінки можуть бути різними. Навіть фрагменти однієї сторінки можна індивідуалізувати так, що кожен випуск новин, рекламний лист, корпоративний часопис, буклет та плакат відрізнятимуться від інших. Замінні елементи витягуються з бази даних і об'єднуються з незамінними.

Немає жодних обмежень щодо типу даних, які поєднуються, а відтак текст, штрихові ілюстрації та растрові зображення можна змінювати в кожному екземплярі, що друкується. Ясна річ, це — ідеальна техніка для індивідуальної реклами. Вона відкриває багато нових можливостей для маркетологів, рекламних відділів компаній та рекламних агентств.

Одна міжнародна організація, що спеціалізується на постачанні офісного обладнання, публікує основний повний каталог і сім міні-каталогів, призначених для окремих підгруп її цільової аудиторії. Ці підгрупи класифікуються за такими ознаками: вірність постачальнику, рівень витрат та обсяг закупок, тип продукції, що замовляється. Отже, в кожному міні-каталозі пропонується відповідний тип продукції; чим більше покупець купував у минулому, тим більшу знижку він отримує.

Теоретично застосування цифрового друку створює можливість Друкування індивідуальних каталогів. Зрозуміло, що ефективність витрат буде низькою, але вищеозначена компанія наближається до ідеалу. На час написання цієї книги вона розглядає можливість друкування індивідуальних обкладинок для своїх міні-каталогів, кожна з яких містить пропозиції щодо знижок, які відповідають попереднім закупкам одержувача.

Як правило, цифровий кольоровий друкарський верстат може протягом часу надрукувати 2000 двосторонніх кольорових сторінок. Підготовка верстата до роботи обмежується лише завантаженням паперу або іншого матеріалу, на якому можна друкувати. Друкарні (як звичайні, так і створені при компаніях) можуть виконувати свою роботу на 60 відсотків швидше, ніж при застосовуванні традиційного офсетного друку. Один друкар стверджує, що при друкуванні чотириколірних матеріалів цей спосіб може бути дешевшим за офсетний.

Однією з найважливіших особливостей цифрового друку є його здатність сприймати матеріали, створені на комп'ютері. Цей процес перетворює комп'ютерні дані на друковане зображення. Оригінал робиться на комп'ютері із застосуванням системи PostScript. Після закінчення роботи, її відправляють на друк — на диску, за допомогою модему

або лінією ISDN (Integrated Systems Digital Network — високоякісна система передачі даних). Коли все готово для друкування, файли з комп'ютера друкаря переганяються прямо до друкарського верстата.

Миттєвий друк повторного тиражу є ще однією великою перевагою технології цифрового друку. У разі потреби старі друковані матеріали можна дістати з комп'ютеризованого архіву і знову надрукувати. Це повністю виключає друкування великих тиражів з метою їх зберігання для майбутнього розповсюдження.

Ця система сприймає дані у формі PostScript,HK безпосередньо з диску, так і з лінії ISDN. За допомогою процесора растрових зображень вона перетворює ці дані на растрове зображення, а потім відтворює зображення безпосередньо на матеріалі, на якому воно має бути надруковане.

Матеріал, на якому щось друкується, тепер називають "субстратом" (substrate). У минулому друкувати можна було лише на папері, картоні та тканинах. Сьогодні зображення можна надрукувати майже на будь-якому матеріалі. Шовкотрафаретним способом можна "друкувати" навіть на воді.

Існує кілька технологій цифрового друку — від кольорових копіювальних машин Салоп, Осе та інших до друкарських верстатів компанії "Гейдельберг" (Heidelberg), в яких застосовується технологія "комп'ютер — друкарська форма". Головною загальновизначеною перевагою цифрового друку є можливість робити кожну сторінку різною. Це досягається за допомогою двох систем, що їх виробляють компанії "Індіго" (Indigo) та "Гейкон" (Heikon).

Машини системи "Гейкон" є ротаційно-ролевими і в них застосовується ксерографічний (тонерний) процес. Цю систему продають також компанії "Ксерокс", "Агфа" (Agfa) та "Ай-Ві-Ем". Коли ви читатимете цю книгу, такі компанії, як "Мідубісі", "Мен Роланд" (Man Roland) та "Осе" (Осе), мабуть, теж активізують свою дослідницьку діяльність у цій сфері.

Машини системи "Індіго" є "цифрово-офсетио-кольоровими" і в них застосовується патентована рідка фарба (Electrolnk). Ці машини можуть бути ротаційно-ролевими або з аркушевою подачею і вони є замкнутими системами шестиколірного високоякісного друку.

Системи "Гейкон" та "Індіго" є придатними для малих тиражів, друкування "на вимогу", а також для індивідуалізації та друку змінної інформації (Variable Information Printing — VIP). Обидві системи можуть друкувати з обох боків аркуша, а машини системи "Індіго" з аркушевою подачею мають функцію електронного звірення. Основні відмінності систем "Гейкон" та "Індіго":

• машини "Індіго" забезпечують більший вибір субстратів, на яких можна друкувати;

• кожна система має свій метод перенесення зображення на субстоат;

• машини "Індіго" забезпечують краще узгодження кольорів;

• машини "Гейкон" дозволяють друкувати на ширшому форматі.

Принцип цифрового друку

Рис. 13.6. Принцип цифрового друку

Машина "Indigo TurboStream" дає можливість друкувати маленькі тиражі й об'єднувати кілька замовлень. Це означає, що машина послідовно друкує різні матеріали і немає потреби зупиняти і включати її перед тим, як почати друк нового матеріалу. Отже, друкарня, що використовує "TurboStream", заощаджує час і гроші, від чого можуть мати користь і клієнти, оскільки така друкарня здатна запропонувати нижчі ціни за свої послуги.

Машину "Indigo Omnius" було розроблено для друкування етикеток та упаковок. Це ролева машина, і вона може друкувати на найрізноманітніших субстратах — від паперу і поліетилену до металевої фольги."

ВИБІР СПОСОБУ ДРУКУ

11. Доступність способу

Той, хто замовляє друк, має знати, які способи є доступними і який з них найдоцільніше використати ДЛЯ певної роботи. У Британії та країнах Західної Європи можна замовити будь-який із шести основних способів друку, але в інших країнах з цим можуть виникнути проблеми. Втім, у багатьох країнах, що розвиваються і де почали з'являтися нові газети, офсетні машини було запроваджено задовго до того, як британські загальнонаціональні газети перейшли на цей спосіб друку. Літографія (різні її варіанти) є найпоширенішим у світі способом друку.

12. Специфікація

Перед тим як запитати друкаря про ціну, варто взяти до уваги всі стадії друку. Ви маєте надати друкареві всю потрібну інформацію. Нижче наведено основні елементи специфікації (рис. 13.7).

13. Консультації з друкарями

Варто'обговорити проект з різними друкарями, щоб зрозуміти технологію, що застосовуватиметься, та очікувану якість виконання. Друкарі обов'язково мають подати свої прейскуранти, і якщо рівень деяких цін є для вас незрозумілим, ви маєте поцікавитися у друкаря причинами несподівано високих або низьких цін. Одним із простих пояснень може бути швидкість друкарських машин. Ціна також залежить від розміру аркуша паперу, з яким може працювати дана машина. З цього випливає, як кількість екземплярів, що їх можна вирізати з аркуша, так і обсяг відходів, якщо є потреба в обрізуванні. Завжди краще попередньо обговорити роботу з друкарями, ніж просто подавати їм дизайн та рукопис. Процес друкування включає в себе такі технічні деталі, як стиль шрифту, папір, використання кольорів, обсяг закінченої роботи, оправляння і фальцювання. Якщо ви поставитеся до друкаря з повагою, він дасть вам пораду щодо найефективнішого та найякіснішого способу виконання вашого проекту.

Контрольні запитання

1. Поясніть принцип високого друку. (2)

2. Поясність принцип літографічного друку. (3)

3. Що означає термін "офсет"? (4)

4. Поясніть принцип глибокого друку, (б)

5. Чим система КІіБІ^гарп відрізняється від традиційного глибокого друку?(7)

6. Що таке флексографія? (8)

7. Поясніть принцип шовкотрафаретного друку. (9)

8. Що таке цифровий друк? Які його основні характеристики та переваги? (10)

9. Чим відрізняється шовкотрафаретний друк від інших друкарських способів у плані можливості друку на різних матеріалах? (9)

10. Назвіть основні елементи друкарської специфікації. (12)

11. Чому необхідно мати прейскуранти різних друкарень і вимагати пояснень щодо різниці (інколи дуже значної) у цінах за ту саму роботу? (13)

10. Цифровий друк
ВИБІР СПОСОБУ ДРУКУ
11. Доступність способу
12. Специфікація
13. Консультації з друкарями
14. ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
РІЗНИЦЯ МІЖ ЗВ'ЯЗКАМИ з ГРОМАДСЬКІСТЮ ТА РЕКЛАМОЮ
1. Вступ
2. Визначення зв'язків з громадськістю
3. Відмінності
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru